Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Melanie - WaarBenJij.nu Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Melanie - WaarBenJij.nu

Ayutthaya

09 Augustus 2012 | Thailand, Ayutthaya

Dag 5 Ayutthaya

Na de lange-lange dag van gisteren hadden we vandaag besloten eens lekker uit te slapen. We zouden de wekker om 9.00 zetten. Om 11.00 was de wekker nog niet gegaan. Maar gelukkig was ik als eerst wakker (ja, echt!) en heb ik Maarten uit bed geroepen.

Bij het Moradok Thai guesthouse hebben we fietsen gehuurd en zijn we op pad gegaan om de stad te verkennen. We kwamen als eerst bij de Wat Maha That aan. De ruïne van deze tempel is mooi, een bijzondere bezienswaardigheid bij deze tempel is een stenen buddah-hoofd wat helemaal vergroeid is in boomwortels. Hierna zijn we verder gaan fietsen en hebben we eerst de halve stad rond gefietst om een boottocht te boeken bij de haven of bij de touristinformation, Dit bleek allemaal niet te kunnen dus toen zijn we maar weer op de kaart gaan kijken waar we heen wilde fietsen.

Eerst kwamen we langs de olifantenkraal, dit was echt grappig om te zien. De olifanten waren helemaal opgetuigd in traditionele ‘kleding’. En je kon in een bakje op de rug meerijden. De olifanten hebben geen ketting oid om en dat was erg goed om te zien. Sommige olifanten namen onderweg hapjes van de boom of slokjes uit de vijver. Bij de kraal zagen we ook een kleine olifant en een mahout die zijn olifant aan het wassen was.

Hierna hebben we gepoogd om in een keer naar de acient city te fietsen. De kaart was erg onduidelijk, het leek meer op een kaart van de Efteling. Uiteindelijk is het dan toch gelukt. We zijn naar de Wihan Pra Mongkon Bopit. In deze tempel was een grote gouden buddah te zien. We hebben nog langs veel ruines gereden, het was erg mooi om te zien. Op een gegeven moment hadden we best honger en zijn we bij een klein tentje wat gaan eten. We hadden een inzinking en hebben lekker patat en kipnuggets/ hotdogs gegeten en milkshakes gedronken.

Aan het eind van de middag hebben een longtailboat gehuurd en hebben we een trip over de Chaopraha rivier gedaan. We zijn gestopt bij Wat Phananchoung. Er waren geen toeristen te zien, het leek erop dat het complex gesloten was. Dit was niet het geval. We zijn het klooster en ingelopen en hebben een hele hele grote Buddah gezien. Ook hebben we een ‘kerkdienst’ gezien / gehoord. Dit was erg indrukwekkend. Deze tempel had veel verschillende beelden, niet alleen Buddistisch maar ook Chinees.

Onze laatste stop was de Wat Chaiwatthanaram Dit tempelcomplex was vrij groot en ook nog goed intact. Ondanks de restauratiewerkzaamheden konden we alles goed zien. Dit complex vonden wij het meest indrukwekkend. Bij aankomst bij de pier hebben we onze fietsen nog even

laten staan en zijn we over de avondmarkt gelopen. Dit was leuk, er waren veel kleding kraampjes maar natuurlijk ook veel eettentjes. We hebben nog wat choco-cocos balletjes gekocht en daarna zijn we op de fiets gestapt en naar het guesthouse terug gereden. Na het douchen hebben we nog even wat gedronken met de lady of the house. Een oud tandloos thais vrouwtje.

We hebben overal onze fietsen zonder slot geparkeerd en er is niet eens wat mee gebeurd.