dag 3 - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Melanie - WaarBenJij.nu dag 3 - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Melanie - WaarBenJij.nu

dag 3

Blijf op de hoogte en volg Melanie

16 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Dag 3

We stonden mooi op tijd op om ons klaar te maken voor de walvis tour. Na het ontbijt alle spullen gepakt en naar het vertrekpunt gereden in het dorp. Helaas hoorde we daar dat de trip afgeblazen was vanwege de sterke wind. Jammer, maar veiligheid boven alles.

Toen maar even naar de supermarkt gegaan om te pinnen en wat spullen in te slaan voor de lunch en het diner. Aangezien de walvistour niet doorging besloten we terug te gaan naar Isimangaliso NP om nu dezelfde kant als gisterenavond bij daglicht te zien.

Nadat we al bijna een uur in het park reden hadden we nog steeds niet meer dan een vogel gezien… waar waren al die beesten die we gisteren hebben gezien ??…. Ons geduld werd uiteindelijk toch beloond toen we een groep van 8 giraffen (waarschijnlijk dezelfde als gisterenavond) zagen. Nadat Mel een aantal mooie foto’s had gemaakt reden we verder en nog geen 50m verder zagen we aan de andere kant van de bossage een groep zebra’s lopen.

Onze weg vervolgend duurde het vervolgens weer even voordat we een groep wildebeest tegen kwamen. Ze lagen lekker in het gras te chillen. Hierna gingen we een andere loop op waar we nog een groep wildebeest flink rennend de weg zagen oversteken. Wat meer in de bossage kwamen we nog een duiker tegen en een wrattenzwijn. Bij een water aangekomen zagen we een aantal nijlpaarden die heerlijk aan het rusten waren. Na enige tijd nog even uitgestapt bij een boardwalk, in de boomtoppen, maar behalve een mooi uitzicht was er niet zoveel te zien.

Ondertussen had de tijd aardig doorgetikt en was het tijd om richting huis te gaan voor onze Crocodile & Hippo Cruise door de Estuary (soort meer/moerasgebied in het Isimangaliso NP). Thuis heerlijk gelunched en zelfs nog even een kleine powernap kunnen doen.

Toen door richting de boot. Een flinke boot voer ons langs mangroven en rietdekens. De schipper had een goed oog (of goede verrekijker) want flink ver vooruit spotte hij het ene na het andere dier. Natuurlijk de nijlpaarden die iedereen wel ziet liggen maar ook een kingfisher en een african fish eagle, beide vogels. Zoals de naam van de tour al aangaf werden er ook een aantal krokodillen gezien met als een van de hoogtepunten een krokodil die van een dood nijlpaard aan het eten was. Tussen de mangroven werden ook nog 2 waterbokken gespot.

Op de terugweg werden we getrakteerd op een prachtige zonsondergang die we vanaf het dak van de boot First class konden aanschouwen.

Ondanks dat onze walvistour niet door ging hebben we absoluut weer genoten vandaag en gaan we straks even lekker die braai oppoken en genieten van een goed stuk vlees.