dag 15 Kruger park Satara - Mopani - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Melanie - WaarBenJij.nu dag 15 Kruger park Satara - Mopani - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Melanie - WaarBenJij.nu

dag 15 Kruger park Satara - Mopani

Blijf op de hoogte en volg Melanie

28 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Hazyview

Dag 15 Kruger Wildtuin Satara – Mopani

Omdat wij een buitenkeuken hadden moesten we in de vroege ochtend in de kou buiten eten. Het uitzicht was erg mooi, omdat we gisteren in het donker pas waren aangekomen hadden we dit niet gezien. We keken uit op een vlakte en de zon kwam net op, dat was erg mooi. Terwijl wij rustig aan het ontbijten waren werden onze buren beroofd door een vervet monkey, deze werd door een andere buurman met een taser weggejaagd. Wat een actie voor die bejaarden zo op de vroege morgen hahaha.

Nadat we alles weer hadden ingeladen zijn we op weg gegaan naar Mopani, dit kamp ligt halverwege het noorden en is best een eind rijden. Op het eerste stuk vanaf het kamp hadden we eigenlijk al gelijk Bingo, we zagen een kudde zebra’s en impala’s. verderop was een grote kudde wildebeest en giraffes. Op de plek waar we gisteren de grote kudde olifanten zagen waren we oplettend, we wilde geen aanrijdingen oid. Ze waren inmiddels redelijk ver het veld in getrokken en stonden lekker aan de struiken te eten.

Verderop zagen we eerst weer de groep grounded-hornbills en daarna was er een opstopping op de weg. Er kwam een kudde buffels oversteken. En niet zomaar een kudde; nee het waren er wel meer dan 200! Het voelde even alsof we de grote trek in Kenia zagen. Rustig kwamen de buffels langs gewandeld, loeiend en grazend. Er waren grote en kleine, oude en jonge buffels. Het was echt supermooi om te zien. Langs de flank van de groep rende een black backed jackel, deze was duidelijk wat van plan! Naast de buffels waren er ook wildebeest, zebra’s en zelfs 2 neushoorns, echt te gek!

We zijn uiteindelijk verder gereden omdat we best nog wat km’s moesten afleggen. De natuur om ons heen veranderde constant en na mate we meer bij de olifants rivier aankwamen werd het ook groener, de uitzichten waren prachtig. We konden van bovenaf de berg zien dat er nijlpaarden, krokodillen en zelfs een paar waterbokken waren.
We zijn bij een waterhole gestopt en ook dat was super! Er waren zebra’s, impala’s wildebeest en giraffes aan de ene kant van het water. Aan de andere kant van het water (en uit de wind) lagen 3 leeuwinnen in de schaduw. Ze waren vrij ver weg maar met de verrekijker en de camera konden we ze toch goed zien. Het was vreemd om te zien dat deze dieren zo dicht bij elkaar waren.

Toen we bijna bij Mopani waren besloten we toch nog een lusje te rijden, misschien dat we dan nog meer zouden zien, de uitzichten op de rivier waren mooi maar we hebben maar heel weinig gezien. Wat bokkies, nijlpaarden, zwarte ooievaars, schildpadden en een slang (waar we per ongeluk overheen zijn gereden).
Na deze lus zijn we weer over de hoofdweg gaan rijden, omdat we te vroeg waren om te mogen inchecken zijn we bij de picknick plaats gestopt en heeft Maarten lekkere broodjes gesmeerd, we hebben ook gedeeld met de eekhoorns die daar zaten.

Eenmaal aangekomen bij het kamp waren we blij dat we het huisje in konden. We waren best moe van dat vroege opstaan en het verre rijden. Voordat we een middag dutje konden doen moest Maarten eerst even een spin vermoorden met Doom. Deze spin zat ineens vlak naast mijn koffer, toen ik dat ontdekte stond ik in 1 sprong op het bed.
Na een heerlijk dutje zijn we in het a la carte restaurant gaan eten. Maarten had boboti en ik struisvogelbiefstuk. Het was erg lekker en een mooi plekje om te eten.
Na het eten zijn we gaan slapen want morgen moeten we wederom vroeg uit bed.