Dag 1 Aankomst - Reisverslag uit Santorini, Griekenland van Melanie - WaarBenJij.nu Dag 1 Aankomst - Reisverslag uit Santorini, Griekenland van Melanie - WaarBenJij.nu

Dag 1 Aankomst

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Melanie

08 Juli 2015 | Griekenland, Santorini

Dinsdagavond 7/7 de laatste spullen ingepakt en om 21.30 lagen we in bed. De wekker ging alweer om 0.00 want we moesten nog helemaal naar Köln rijden alwaar onze vlucht om 5.00 zou vertrekken. Een rechtstreekse vlucht van 3 uur bracht ons op Santorini.
De luchthaven stelde echt geen zak voor met wel 1 bagageband. Mel had al bedacht dat ze niet eens een bagageband zouden hebben, maar een couressel van ezels met de tassen op hun rug. Gelukkig was dit niet zo. Met een taxi werden we naar het appartement gebracht.
Omdat het nog vroeg was konden we nog niet onze kamer in en zijn we gaan ontbijten in Fira. Nadien nog wat rondgezworven door de straatjes en met de kabelbaan naar de oude haven gegaan. Hier ook nog even bij de ezels gekeken. Die zagen er beter uit dan we hadden verwacht. De (muilezels) staan onderaan in de oude haven en je kunt dus op die dieren de 300 meter lange en steile trap op omhoog rijden. Maar evengoed zijn wij gewoon weer met de kabelbaan terug gegaan.
Vervolgens hebben we een quad gehuurd en zijn we terug gereden naar ons appartement. Hier hebben we heerlijk een paar uur slaap ingehaald van afgelopen nacht. Einde van de middag zijn we boodschappen gaan doen en hebben we gelijk maar zelf gekookt. De keuken in het appartement is klein maar al het nodige is aanwezig. Na het eten zijn we op de quad een eindje richting Oia gereden om daar te genieten van een mooie zonsondergang. Nu nog even heerlijk chillen op onze veranda met op de achtergrond het kabbelende geluid van het zwembad. En het spinnen van de (zwerf/ huis) kat.

De komende dagen wordt het mooi weer dus het gaat helemaal goed komen.