dag 18 Mykonos strand - Reisverslag uit Mykonos, Griekenland van Melanie - WaarBenJij.nu dag 18 Mykonos strand - Reisverslag uit Mykonos, Griekenland van Melanie - WaarBenJij.nu

dag 18 Mykonos strand

Door: Melanie

Blijf op de hoogte en volg Melanie

25 Juli 2015 | Griekenland, Mykonos

Ook vandaag maar weer uitgeslapen en daarna naar de bakker voor een stevig ontbijt.

Wij zijn tot de conclusie gekomen dat Mykonos niet echt ons eiland is. Het heeft naast strand en feesten bijna niets te bieden. Dat heeft vooral te maken met het feit dat wij graag dingen ondernemen en bekijken en het enige wat er hier te zien is zijn hele hippe mensen en een smerige omgeving.

We zijn naar Ftelia strand geweest. Dit is een strand in een redelijke baai. Ook hier eigenlijk geen parasol, lookie lookies of andere onzin. De weg ernaar toen was wel leuk omdat je een beetje van de grote weg af bent en meer het platteland in gaat. Hier is het ook wel iets minder smerig gelukkig.

Vandaag stond er bijna geen wind en het was ook bijna niet te harden op het strand. De helft van de tijd hebben we in de zee gezeten, dan ging het wel. Na een uurtje of 2 zijn we nog een stukje gaan rijden, zelfs dan koelde we nog niet echt af. We zijn naar het andere stuwmeertje gereden, dat was ook wel leuk en ook weer redelijk van de grote weg af.

We hadden bedacht om even lekker bij het appartement te gaan zitten, maar toen we daar aankwamen was het een onwijze herrie. Het barst hier van de Italianen en er zijn 2 groepjes jongeren... niet zo fijn.

We hadden vannacht al last gehad van zo'n meiden groep die maar aan het gillen enz was. En die (bad)gasten boven ons draaien de hele tijd keiharde muziek.... dit was ook weer het geval toen we daar vanmiddag aankwamen. We hebben even omgekleed en zijn richting het strand gegaan om ergens wat te gaan drinken.

We waren bij een leuk tentje gaan zitten en moesten wel even slikken toen we prijzen zagen... maar goed. Uiteindelijk hebben we wat gedronken en een pizza gedeeld en een paar potjes gekaart.

Daarna hebben we bij de supermarkt ons favo ijsje gehaald. Toen we bij het appartement aankwamen was het heel stil en hing er een rare sfeer.... De eigenaresse was in het Italiaans een clubje gasten stevig aan het toespreken... waarschijnlijk heeft ze klachten gehad en iedereen maar eens aangesproken.

Wat een rust hahaha.

Vanavond eten we thuis en gaan we de spullen pakken en morgenvroeg gaan wij weer naar huis.