A night drive to remember - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Melanie - WaarBenJij.nu A night drive to remember - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Melanie - WaarBenJij.nu

A night drive to remember

Blijf op de hoogte en volg Melanie

15 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Nadat we hier thuis waren gekomen en ons verslag hadden geschreven hebben we onze spullen gepakt voor de avondsafari en zijn we bij Braza een flat bread (soort pizza) gaan eten. Het was nu een stuk rustiger bij Braza en het eten kwam dit keer gewoon na acceptabele tijd. Het eten was heerlijk maar vulde dusdanig (we zaten ook nog flink vol van de braai lunch) dat een toetje niet meer ging passen.

Na het eten dus op avondsafari gegaan in het Isimangaliso NP. Helaas zat de auto helemaal vol en dat hield dus in dat een van ons in het midden moest zitten, maargoed het zij zo. Na een korte rit kwamen bij het hek dat ons toegang verschafte tot de kant van het park waar we nog niet waren geweest. Na alles geregeld te hebben met de portier reden we een aardedonker gebied in.

Naast de verlichting van de auto waren er 2 dikke zoeklichten aanboord die tot zo’n 100m lichten gaven en zorgde dat je ogen van dieren wel tot 200/300 meter kon spotten.

Vrij snel nadat we het park in waren gereden zagen we 2 jonge Serval’s (een katachtige) die met elkaar aan het spelen waren. Geweldig om te zien, jammer alleen dat door enthousiaste safarigenoten die niet stil konden zijn de beestjes als snel het gras in liepen om zich te verschuilen. Toen we verder reden duurde het even voordat we weer wat zagen… maar ons geduld werd zeker beloond. Eerst begon het met hier en daar een reedbok in het open terrein, leuk om te zien, maar een van de hoogtepunten was toen iemand een olifant zo’n 10m links van de weg spotte. Natuurlijk stopte de chauffeur acuut en direct bleek dat het er niet een was, maar een kudde van zo’n acht olifanten waaronder 2 jonkies. Echt heel schattig en leuk ook om te zien dat ééntje zich aan het douchen was onder z’n eigen slurf. Het was best spannend omdat zowel links als rechts van de weg en dus zeer dichtbij de auto olifanten stonden en het natuurlijk ook nog donker was dus je minder goed kon observeren wat ze van plan waren en of ze onze aanwezigheid konden waarderen. Nadat er wat foto’s genomen waren door een medereizer met zeer proffessionele camera zijn we uiteindelijk verder gereden.

Vervolgens kwamen we nog een redelijke kudde giraffen tegen die met z’n achten waren. Ook hier konden we zeer dichtbij komen doordat de gids met z’n jeep even offroad ging. Verderop ook nog zebra’s gespot en 2 nijlpaarden. Ook in de boom nog een thick tailed bushbaby gespot en een scrub hare op de grond. Na een tijdje kwamen we bij een watertje waar we een spur winged Goose hebben gezien.

Een van de mooiste spots was op de terugweg… ineens zag er links van de weg op zo’n 10m weer een serval in het gras. Deze zat echt te poseren voor de foto en bleef gelukkig ook even zitten voordat hij rustig z’n weg het gras in vervolgde. De volgorde ben ik even kwijt maar ook hebben we nog een common duiker, een small spotted genet, wildebeest en een moerasuil gezien.

De avondsafari was echt super geslaagd een zeer voldaan van deze geweldige dag hebben we thuis nog even op de bank nagenoten voordat we naar bed gingen.