Dag 12 op de quad door de vallei - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Melanie - WaarBenJij.nu Dag 12 op de quad door de vallei - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Melanie - WaarBenJij.nu

Dag 12 op de quad door de vallei

Blijf op de hoogte en volg Melanie

25 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Hazyview

Dag 12 Op de Quad door de valley

Vanochtend ging de wekker pas om 9.00, erg fijn om in je ‘eigen’ bed wakker te worden. Na een hete douche en een ontbijtje zijn we richting de receptie gegaan omdat we een quad tocht zouden gaan maken. Dit werd gedaan door de mensen van Idle & Wild en zodoende hoefde we ook verder niet echt op pad.

Eerst kregen we wat uitleg over de quads, welke gelukkig semi-automatics waren. Daarna moesten we een stukje over de baan rijden en konden we vertrekken. Eerst gingen we een minuut of 20 over de farm tussen de verschillende fruitbomen rijden om een beetje te wennen aan de quads.
We hielden een korte pauze en toen kwamen er allerlei verhalen over de farm, het wegvallen van Stuck in the mudd en allerlei gekke verhalen over ontsnapte gevangenen (die later het politie buro nog beroven) naar boven. Ook vertelde onze gids Tinus van alles over de verschillende bloemen en planten, maar vooral over de verschillende soorten slangen die er in Z-A zijn en welke ze al eens gevangen hebben in de huisjes. Daarna gingen we het ruige terrein in.

We moesten op sommige stukken echt heeeeel erg steil naar beneden en dat was best eng omdat die quad dan ook opzij hangt en het voelt alsof je eraf gaat vallen of je met quad en al van de berg gaat rollen. Ook gingen we op een paar plaatsen door het water. Dat verschilde van een klein stroompje tot echt een rivier, dat was erg gaaf! Ook gingen we steil omhoog, al klimmend over allerlei rotsen en losliggende stenen.
Onze 2e stop was bij de Sabie rivier, ook hier wist de gids weer van alles te vertellen over de verschillende dieren en planten, dat was erg leuk. Het uitzicht was erg mooi! We hebben een slangenvel gevonden wat waarschijnlijk van een zwarte mamba is. Ze hadden een paar weken eerder een zwarte mamba uit het dak van een huisje gevist en deze ongeveer op dezelfde plek uitgezet.

Toen we onze tocht vervolgde gingen we ook door een soort jungle, dat was vrij smal en er waren veel laaghangende takken, dus ook dit was wel weer een avontuur.
Het laatste stukje was vrij recht en hebben we nog even lekker gescheurd ook dat was erg leuk.

In de middag is heeft Maarten contact weten te leggen met Hertz en is hij die nieuwe auto op gaan halen. We hadden gister een kleine schakel auto gekregen en we wilde natuurlijk liever een iets grotere automaat. Want dan passen onze tassen tenminste in de kofferbak.
Vanavond zullen we onze spullen gaan inpakken, want morgen willen we rond 6 uur bij het hek van het Kruger Park aanwezig zijn zodat we lekker veel dieren kunnen gaan zien. We zullen t/m maandag in het Kruger zijn en ik verwacht dat er daar geen internet is, dus dan zal het weer even stil zijn. (of lekker rustig, net hoe je het bekijkt)