Dag 11: Party in paros - Reisverslag uit Parikia, Griekenland van Melanie - WaarBenJij.nu Dag 11: Party in paros - Reisverslag uit Parikia, Griekenland van Melanie - WaarBenJij.nu

Dag 11: Party in paros

Door: Melanie

18 Juli 2015 | Griekenland, Parikia

Vandaag was ik jarig... ik was al streng geïnstrueerd dat ik moest blijven slapen tot dat Maarten terug was. Hij zou zijn wekker op tijd zetten omdat hij nog wat dingen moest regelen.

Echter was ik al eerder wakker dan Maarten, maar ik heb maar gedaan alsof ik nog sliep, tot dat hij weg was en toen heb ik de tv aangezet. :)

Maarten was naar het dorp om ontbijt broodjes en taart te gaan halen blijkbaar. We hebben ontbeten met chocolade croissantjes en aardbeien taartjes, erg lekker. Ook had Maarten nog 2 kado'tjes. (het echte kado had hij thuis vergeten hihi)

Daarna zijn we op de quad gestapt om het eiland te gaan verkennen. Als eerst zijn we naar de verlaten mijnen gegaan. Dat was erg gaaf, overal stonden nog half ingestorte gebouwen en het gaf een beetje een spannende vibe.

Daarna moesten we een stukje rijden voor het volgende dorp Lefkes. De omgeving hier lijkt erg op Italië. Op veel plekken staan oude gebouwen en overal in het terrein afgezet met muurtjes van stenen, je maant je echt een beetje in de Romeinse tijd. Ook dit eiland is vrij groen, er is veel natuurlijke beplanting en akkers.

Voordat we in Lefkes waren moesten we eerst de berg op rijden en dat gaf een mooi uitzicht. We mochten niet in het dorpje parkeren en moesten dus een stukje lopen. Op het eerste gezicht zag het er niet heel erg veelbelovend uit, maar niets bleek minder waar. Eenmaal in het dorpje zag je het ene schattige straatje / binnenplaatsje na het andere. het was echt zoals je in de reisgidsen altijd ziet.

Hierna zijn we richting de kust gereden, omdat we wat hoger reden hadden een mooi uitzicht op de verschillende baaitjes. We zijn heel even bij het bekende Punda beach geweest. Daar zit zo'n beachclub voor hippe mensen.... Met keiharde muziek, veel te slanke/ afgetrainde mensen aan het zwembad en het strand. Dus we zijn maar doorgereden hahaha.

De volgende stop was aan de andere kant van het eiland bij het dorpje Pounda, we wilde even kijken hoelaat de veerboot vaart en wat een kaartje kost. Daar vlakbij is een baai waar je schijnbaar heel goed kunt kitesurfen en de hemel was gekleurd door de verschillende kleuren kite's. We hebben de quad op het strand geparkeerd en hebben een tijdje zitten kijken. Dat was erg leuk.

Hierna zijn we naar de Butterfly valley geweest, de naam is een beetje misleidend om 2 redenen.
1) er zit maar 1 soort vlinder
2) Het is een klein parkje ipv een valley

Maargoed, de entree was gelukkig maar 2 euro en het was wel gaaf om die vlinders te zien. Blijkbaar komt deze soort vlinder elk jaar naar de vallei om te paren/ eitjes te leggen en daarna gaan ze weer weg. Overdag slapen deze vlinder en zij worden pas actief in de schemering. Dus overal waar je keek zag je vlinders op planten, struiken of stenen zitten. Dat was wel bijzonder. En ze hadden een hele leuke kat bij het restaurantje.

Hierna zijn we binnendoor gereden naar Parikia. Eerst hebben we nog wat boodschappen gedaan en daarna zijn we gaan omkleden om uit eten te gaan.
We hebben gegeten bij Happy (green) cows. Een klein restaurantje in een nog kleiner/ smaller steegje. Het eten was erg lekker en het leuke was dat ze country muziek draaide.

Hierna hebben we nog door de stad gelopen en daarna hebben we aan het strand een ijsje gegeten en zijn we naar huis gegaan.

Al met al een geslaagde dag.