Dag 15: Opruimen, relaxen en op naar Mykonos - Reisverslag uit Mykonos, Griekenland van Melanie - WaarBenJij.nu Dag 15: Opruimen, relaxen en op naar Mykonos - Reisverslag uit Mykonos, Griekenland van Melanie - WaarBenJij.nu

Dag 15: Opruimen, relaxen en op naar Mykonos

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Melanie

22 Juli 2015 | Griekenland, Mykonos

Vanmorgen was ik al op tijd wakker en dus ben ik even naar de bakker gelopen voor wat verse broodjes. Bij terugkomst was Mel ook al wakker en hebben we op het gemak alle spullen ingepakt, ontbeten en de kamer opgeleverd. Inmiddels wat het 12.00, maar onze pickup voor de boot naar Mykonos kwam pas om 17.15 dus we hadden wat tijd om te overbruggen.

Eerst hebben we lekker op het binnenplaatsje gezeten in de schaduw bij Marioly Village Inn. Mel was een boek aan het lezen en ik zat op de computer. Op zich had ik nog wel zin om te gaan zwemmen, maar dan zit je weer met al die natte zooi in je rugzak.

Na een paar uur was ik het daar wel een beetje zat en zijn we richting strand gelopen om daar een ijsje te kopen. De wind en het uitzicht op zee beviel prima dus we zijn bij een Mexicaans restaurant nog even op het terras gaan zitten om wat te drinken en te genieten van een bord chips met guacamole. Hierna zijn we teruggelopen en inmiddels was het ook al 17.00.

Onze pickup bracht ons naar de boot en daar hebben we ook nog even moeten wachten. De overtocht naar Mykonos ging redelijk snel voorbij maar wel waren we allebei een klein beetje zeeziek omdat de boot flink schommelde.

Op Mykonos herhaalde de geschiedenis zich... er stond iemand ons op te wachten met een bord VANKAMPEN en zij bracht ons naar het busje die ons richting het hotel zou brengen. Via smalle straatjes met veel brommers en voetgangers kwamen we bij het Asteri hotel in het drukke Ornos. Ornos is een klein maar levendig badplaatsje dat om het smalste stuk van het eiland ligt.

Nadat we gesetteld waren heeft Mel nog even wat voor de Her en Der zitten typen en ik heb wat op bed gelegen. Rond een uur of 21 zijn we gaan eten bij een taverne schuin tegenover het hotel. Mijn eten was prima, maar dat van Mel smaakte jammer genoeg een stuk minder. De bediening was ook niet super.... de ober vergat Mel haar 2e cola te brengen en we moesten ook maarliefst 3x om de rekening vragen. Nul fooi dus.

Na het eten zijn we nog even naar het strand gelopen en hebben we nog een ijsje gegeten. Daarna zijn we naar bed gegaan.
Het hotel ligt in het drukke Ornos, maar gelukkig zitte