dag 17 zwembad en Mykonos stad - Reisverslag uit Mykonos, Griekenland van Melanie - WaarBenJij.nu dag 17 zwembad en Mykonos stad - Reisverslag uit Mykonos, Griekenland van Melanie - WaarBenJij.nu

dag 17 zwembad en Mykonos stad

Door: Melanie

Blijf op de hoogte en volg Melanie

24 Juli 2015 | Griekenland, Mykonos

Vandaag weer ongegeneerd uitgeslapen. Daarna weer naar de disco-bakker om wat lekkers te halen.

Vandaag stond alleen een bezoek aan Mykonos stad op de planning dus in de ochtend (wat er nog van over was) hebben we heerlijk rustig bij het zwembad gelegen. Alleen de 2 kinderen van de eigenaresse waren er aan het spelen. Dat ging zonder gillen of ruzie, erg leuk om te zien.

De enige die even ging roepen was hun opa, die kids hadden bommetjes gedaan en het terras om het zwembad was helemaal nat... dat was geloof ik niet helemaal de bedoeling. Maarten heeft ook een tijdje in het zwembad gelegen en allerlei trucjes / kunstjes aan die kinderen laten zien.

Als lunch hadden we lekker verse fruitsalade en pita broodje met tzaziki.

Hierna zijn we met enige vrees op de scooter gestapt richting Mykonos stad. Het verkeer viel gelukkig 100% mee. We hebben lekker gratis geparkeerd bij de haven, dat was niet eens ver lopen.

Eerst zijn we naar Little Venice gegaan, dit was wel leuk om te zien. Daarna zijn we naar de beroemde 5 molentjes gegaan om wat fotos te maken. Het barstte er echter van de Aziaten dus het viel niet meer om een goede foto te maken. Ook hebben we nog door de straatjes gedwaald. Deze zijn expres als een soort doolhof gemaakt zodat (in vroegere tijden) piraten die de boel wilde veroveren erin zouden verdwalen. Ook hier hebben we weer een lekkere pita gyros gegeten.

Na een tijdje zijn we richting de scooter gegaan, halverwege hebben we nog aan de zee gezeten en een muziekje geluisterd en mensen gekeken. Ineens kwam er een soort vloedgolf van mensen uit de richting van de haven. Het waren voornamelijk Amerikanen en Aziaten... later bleek dat er wel 4 cruiseschepen lagen. Dat verklaarde een hoop.

Bij thuiskomst hebben we nog gekaart en muziek geluisterd.