Dag 21 Hollywood - Reisverslag uit West Hills, Verenigde Staten van Melanie - WaarBenJij.nu Dag 21 Hollywood - Reisverslag uit West Hills, Verenigde Staten van Melanie - WaarBenJij.nu

Dag 21 Hollywood

Blijf op de hoogte en volg Melanie

07 Augustus 2016 | Verenigde Staten, West Hills

Dag 21 Hollywood

Vandaag gaan we naar Hollywood. Na een enigzinds mislukte poging om danarol croissantjes in de oven te bakken omdat we geen bakpapier hadden, zijn we op weg gegaan richting Hollywood. We hadden gisterenavond al online tickets gekocht voor een rondleiding in de Warner Brothers studios. Bij de studios aangekomen zagen we dat die eigenlijk gewoon midden in een woonwijk lag. Je moest 12 dollar betalen voor de parking, maar 150m terug stonden de auto's in de buurt gewoon langs de straat, gratis, dus we reden terug en liepen dat kleine stukje wel. Bij het kantoor van WB checkten we in en we kregen eerst een film te zien over de historie van het bedrijf en de films en series die ze in de afgelopen bijna honderd jaar hebben gemaakt. Na de film werd iedereen meegenomen en ging je in groepen van 12 op een soort grote electrische golfkar met je gids het park in. Onze gids was een chinese meid met adhd die ontzettend snel en met een accent praatte, dus zodoende af en toe moeilijk te volgen was. Ze vroeg aan iedereen welke series/films je wat van wilde weten zodat ze de toer daar een beetje op af kon stemmen.

Via een groot hek reden we het studio terrein op. Het terrein herbergde een stuk of 30 grote hallen waarin de studios waren, decors werden gemaakt en accessoires werden opgeslagen. Daarnaast waren er op het terrein diverse kantoren en stonden er redelijk wat huizen in diverse types straten die ze hadden nagemaakt. Nergens zat grote belettering oid op zodat ze een kantoorgebouw waar bijvoorbeeld het management zat gewoon kunnen gebruiken of verhuren voor het schieten van een film. Er worden op het terrein namelijk niet alleen films gemaakt door WB, ook verhuren ze attributen en locaties aan andere productiemaatschappijen en dan is dat ook een heel belangrijk deel van hun inkomen. Door niets van een uithangbord te hebben kunnen ze dmv raamstickers en wat attributen een kantoorpand makkelijk omtoveren tot politiebureau, luchthaven terminal, bank of regeringsgebouw. Heel multifunctioneel dus.

We reden over het terrein en hier en daar vertelde JJ bij een plaats welke scene uit een bepaalde film of serie daar opgenomen was. Het zij mij niet allemaal evenveel, maar Mel wel meer. In een straat stopte ze en liet ons wat huizen zien en vertelde hoe een huis voor verschillende films gebruikt wordt door hem gewoon een ander kleurtje te ververven, ander huisnummer erop, andere deurklink en andere buitenlamp. Daarnaast stond er veel zogenaamde facades. Dit is eigenlijk alleen de voorgevel van een huis en als je de voordeur open doet en naar binnen loopt dan sta je direct weer buiten. Door middel van greenscreen schermen ze de omgeving af en monteren daar later een omgeving in zodat een huis de ene keer helemaal vrijstaat in op het platteland en de andere keer in een luxe buitenwijk van New York staat. Er waren ook een aantal huizen waarven de voorgevel kompleet anders was dan de achtergevel, zowel qua kleur als uiterlijk. Het leken dus net 2 aparte huizen dus afhankelijk watvoor huis ze nodig hadden voor een productie dan filmden ze of aan de voor of aan de achterkant.

Nadat we diverse straten en huizen hadden gezien gingen we naar de studio waar The Big Bang Theorie wordt opgenomen. In de studio stonden de verschillende vertrekken naast elkaar en 1 vertrek waren ze nog aan het afmaken voor de opnamens van het nieuwe seizoen die volgende week zouden beginnen. Een brede tribune stond tegenover de decors en je kan als toeschouwer de opnamens bijwonen. Bij sitcoms doen ze geen lachband werd ons verteld. Het publiek moet zelf lachen en als dat niet gebeurd wordt direct het script aangepast en de scene opnieuw gedaan. Hiertoe zijn er gemiddeld zo'n 10 scriptwriters op de set aanwezig. Bij live shows gebruiken ze vaak wel en lachband omdat ze het dan niet over kunnen doen. We reden ook langs de studio waar de Ellen the Generous show wordt opgenomen maar gingen niet naar binnen. Wel gingen we een van de opslag loodsen in waar ze alle attributen bewaren. Het was net een soort antiekwinkel waar je struikelde over de spullen. Op alles zat een kaartje met de artikelcode en de huurprijs per week. Een hele stelling voor telefoontoestellen, honderden lampen, kasten, gitaren, stoelen, kandelaars, je kon het zo gek niet bedenken of het stond er wel. Ook was er een complete setup van het witte huis met vlaggen, bureau achterwand etc en daar mochten we even plaatsnemen en een foto maken.

We reden verder en reden door een grote timmerwerkplaats waar alle decorstukken gemaakt worden. Niet is wat het lijkt want ze maken bijna alles van hout en van glasvezel. Zo waren alle stenen muren die we op diverse huizen hadden gezien gemaakt van glasvezel en ze waren nauwelijks van echte stenen te onderscheiden. Na de werkplaats kwamen we bij een loods waar ze allerlei voertuigen uit film opslaan. In een deel van de loods stonden alle batmobiels en motoren opgeslagen. Super gaaf om te zien maar wel jammer, maar begrijpelijk, dat we er niet op of in mochten zitten. Ondanks de super futuristische looks kunnen ze allemaal ook echt rijden en zijn ze gewoon uitgerust met een benzinemotor. Ook zijn we nog gestop bij een opslag waar ze allerlei pakken van harry potter, superman, batman en de nieuwe film suicide squad hadden staan. De laatste stop was bij Studio 48. Dit was een soort museum / doe centrum. Er was van alles te zien over hoe films gemaakt worden en de historie van WB. Ook kon je in een greenscreen studio je eigen filmje opnemen. Wij gingen in de studio met een batman motor, ik voorop en mel achterop. We zagen op een scherm voor ons hoe je moest bewegen en na een minuut maakte ze nog een paar foto's. We kregen een kaartje mee en konden verderop bij de balie ons filmpje en de foto's terug zien. Het zag er wel tof uit maar het kostte 55 dollar voor het filmpje en 1 foto. Dat vonden we veel te gek dus we bedankten en liep door naar de giftshop om daar nog wat rond te neuzen.

Na WB reden we richting Mullholland Drive. Langs deze bergweg staan vele grote huizen van bekenden en rijke lui uit de filmindustrie. Bij een uitzichtpunt stopten we omdat je vanaf daar mooi LA downtown kon overzien en goed zicht had op de bekende Hollywood letters op de berg. Dit is uiteraard op foto vastgelegd en we reden door naar Hollywood boulevard waar je de Walk of fame hebt met zo'n 2500 sterren in het troitoir met de handafdrukken van beroemdheden. We hadden aanvankelijk het plan om een stukje van die walk te gaan bekijken maar gezien de drukte lieten we het bij een ritje over de boulevard zodat we eerder thuis zouden zijn om daar nog even te kunnen chillen. Op weg naar huis hebben we nog wat doos met spullen die wij niet meer nodig hadden of niet mee konden nemen zoals wat oude kleding, etenswaren en drinken en 2 kussens afgegeven aan een zwerver langs de weg. Hij had liever geld, maar toen Mel zij dat we dan de doos wel meenamen en ergens op de hoek van de straat zouden zetten wilde hij het toch wel hebben en verontschuldigde hij zich voor de aanvankelijk ondankbare reactie.

We reden nog een stuk door Beverly Hills maar netals op Mullholland Drive kun je weinig zien van de huis want er staan hoge hekken en allerlei bomen/struiken omheen. Bij de Walmart stopte we nog even voor wat laatste spullen en thuis aangekomen hebben we lekker bij het zwembad gerelaxt in het late middag zonnetje. Toen deze weg was hebben we gegeten en na het eten hebben we alle tassen ingepakt en aangegeven bij de eigenaar dat we de volgende ochtend vroeg zouden vertrekken. Nadat alles klaar stond en we ontbijt hadden gemaakt zijn we gaan slapen.