Olifanten wassen en Erawan N.P. - Reisverslag uit Erawan, Thailand van Melanie - WaarBenJij.nu Olifanten wassen en Erawan N.P. - Reisverslag uit Erawan, Thailand van Melanie - WaarBenJij.nu

Olifanten wassen en Erawan N.P.

Blijf op de hoogte en volg Melanie

09 Augustus 2012 | Thailand, Erawan

Dag 4 In bad met Olifanten en Erawan N.P.

Vandaag konden we zowaar een beetje uitslapen, om 7 uur ging de wekker. We moesten om half 8 klaar zijn om in de longtailboat te stappen omdat we met olifanten gingen badderen. Het was nog best wel fris zo vroeg in de morgen.

Toen we bij de aanmeerplaats aankwamen zagen we als eerst iets doods drijven in de rivier, dit bleek een hond te zijn. Hij lag aan een paar dagen in de rivier denk ik want hij was niet te herkennen. Een van de gidsen heeft de hond met een lange stok in de richting van de rivier geduwd zodat hij stroom afwaarts zou drijven. Het grappige hieraan was dat wij (de toeristen) het niet vonden stinken ofzo maar dat alle aanwezige thai erg dramatisch reageerden. Zo slaakten zij allerlei kreten en trokken zij hun t-shirt over het hoofd. Opzich verwonderlijk aangezien zij in een land wonen waar lang niet over een goede riolering is… en stank hier dus vrij normaal is.

Inmiddels was de mahouts met olifanten gearriveerd, er waren 7 olifanten. Dus voor iedereen 1, perfect natuurlijk. Er waren een aantal kleine en een aantal grote olifanten. De olifanten knielden zodat je er makkelijk (maar niet heus) op kon stappen en daarna liepen ze de rivier in. We mochten achter de kop zitten terwijl de mahout op zijn kont of rug stond. In het water gingen de olifanten lekker badderen. Op commando lieten ze zich zijwaarts zakken maar ze gingen ook wel eens uitzichzelf opzij of helemaal kopje onder. Gelukkig hadden we zwemkleding aan dus het gaf niet. Maarten zat eerst op een brave olifant maar ruilde later met een ander. Deze olifant had geen zin in iemand op zijn rug en ging als een soort rodeo-stier door het water rollen en schudden. Dit natuurlijk tot groot vermaak van iedereen. Het was heel gaaf om te zien dat de olifanten geen ketting of iets dergelijks om hadden. Ik vond het een hele bijzondere ervaring.

Toen de pret over was gingen we met de boot weer terug naar de slaapboot. Het was al enige tijd hard aan het regenen en de temperatuur was ook nog wat gedaald en het was dus vrij koud op de boot terug.

Nadat we ons hadden omgekleed hebben we ontbeten en zijn we in de bus gestapt op weg naar Erawan waterfalls in het Erawan N.P. Dit park is 550 m2 en is genoemd naar de 3 koppige olifanten godin Erawan uit het Hindoeïsme. De 7e waterval schijnt te lijken op deze god. Ook dankt het park zijn naam aan de 107 treden in de waterval. Bij het N.P. aangekomen hadden we 2,5 uur de tijd om vrij rond te lopen. Wij dachten dat dit tijd genoeg zou zijn om de 3km hike te lopen maar dit bleek nog tegen de vallen. In het begin zijn de paden nog geasfalteerd en vrij plat maar naar mate je hoger komt wordt het steeds meer blubber en klimmen en klauteren. De uitzichten waren erg mooi. Omdat wij vroeg in het park waren was het nog rustig. We hebben in de poelen onderaan de verschillende watervallen heel veel (grote) vissen gezien, een varaan en apen. We mochten geen eten meenemen het park in i.v.m. de apen. Maar sommige mensen luisterde daar niet naar. En dus hebben wij gezien dat er een gezin beroofd werd van hun picknicktasje door een groep apen. Deze apen waren nog best wel agressief dus we hebben ze lekker met rust gelaten. Ook kon je in een aantal poelen zwemmen, het water was helder blauw en zag er door de het benauwde weer erg aanlokkelijk uit, maar we zijn niet gaan zwemmen. Wat we erg jammer vonden (en ook wel respectloos) is dat toen wij weer terug liepen we heel veel mensen in alleen bikini ofzo zagen lopen. Het leek eerder of je op de boulevard in Salou liep dan in een N.P.

Na het eten zijn we vertrokken naar het volgende checkpoint. Van hieruit zouden we met de bus 2 uur later in Ayutthaya afgezet worden. Schijnbaar dacht onze chauffer hier anders over en is hij rechstreeks naar Bangkok gereden waar hij ons bij de treinstation eruit gooide, een kaartje voor ons kocht en vertrok. We hadden toen al ongeveer 3 uur in de auto gezeten, gelukkig hadden we goed gezelschap. De trein zou om 18.20 vertrekken en deed dit uit eindelijk om 19.40 en we kwamen dan om 21.30 eindelijk aan in Ayutthaya. Gelukkig was de dame van het hotel zo aardig om ons op te halen en ook nog even langs de 7/11 te gaan zodat we wat te eten konden halen. 2 hotdogs en 2 mini pizza’s. Maar na ongeveer 8 uur reizen zijn we het wel zat. Gelukkig is het een erg leuk guesthouse en de kamer is in orde en morgen hebben we geen programma dus gaan we lekker chillen.