Dag 15 koh tao 2 - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Melanie - WaarBenJij.nu Dag 15 koh tao 2 - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Melanie - WaarBenJij.nu

Dag 15 koh tao 2

Blijf op de hoogte en volg Melanie

20 Augustus 2012 | Thailand, Koh Tao

Dag 15 Ko Tao 2
Vandaag eerst maar eens lekker uitgeslapen want daar waren we aan toe na de nachttreinen. Rond een uur of 11 zijn we vertrokken om in het dorp te gaan ontbijten. Onderweg kwamen we langs onze scooterverhuurder en die had inmiddels 2 quads staan en dus hebben we onze scooter ingeruild voor een quad. Met onze nieuwe aanwinst zijn we doorgereden naar het dorp en na even zoeken vonden we een soort franse koffiebar die heerlijke broodjes had. Hier hebben we dus ontbeten, alhoewel het onderhand ook lunchtijd was.
Na het ontbijt zijn we verder gegaan met het verkennen van het eiland. We hadden een tip gekregen dat de noordkust van het eiland mooi scheen te zijn. Hier hadden we gisteren ook al heen willen gaan alleen durfde ik het toen niet aan om met de scooter een hele steile zandweg op te rijden. Nu hadden we een quad dus nieuwe ronde, nieuwe kansen. Met onze quad kwamen we een stuk verder de weg op maar uiteindelijk kwamen we toch halverwege een heel steil stuk stil te staan en zat er niets anders op dan de quad op de rem heel voorzichtig achteruit te laten rollen van de berg af. (nadat we toch stug doorgereden waren en het bleek dat we echt niet verder konden en ook al op een andere steile helling vast hadden gestaan.)
Aldus onze kaart moest er ook nog een andere weg richting het noorden gaan, dus toen hebben we die geprobeerd. Dat was een stuk beter te doen en uiteindelijk kwamen we ergens in de middle of nowhere bij een paar hutjes uit. Er leken mensen te wonen maar we zagen niemand. Aan het einde van het pad stond een bordje “Walk to the sea”.
Een trap leek ons naar de zee te leiden die zo’n 100m beneden ons was. Ongeveer halverwege stuitte we op een resort van zo’n 8 huisjes dat helemaal verlaten was. De huisjes waren nog in aanbouw, maar duidelijk was dat er al in geen tijden iets was gedaan. Via een pad tussen de huizen door wilden we richting de zee gaan, maar dat liep uiteindelijk dood op de een stel rotsen. Wel konden we zien dat om de hoek een baai was. Na de hele klim terug omhoog zijn we verder gaan rijden om in die baai te komen. Weer kwamen we bij een resort dat nog in aanbouw was, dit keer wel actief. Via een lange trap kwamen we onderaan bij de zee uit, maar ook hier konden we het strand niet bereiken door allerlei rotsen. Na iets gedronken te hebben zijn we weer terug omhoog gegaan. Het was inmiddels echt super heet geworden en aan de trap leek geen eind te komen. Na veel zweten en zwoegen kwamen we eindelijk boven uit en waren we het best wel zat. En zijn we maar lekker makkelijk richting het strand van ons eigen resort gegaan.
Het strand van ons eigen resort was redelijk leeg en al snel bleek waarom. Het water was er vies en je kon er niet snorkelen wegens zeer beperkt zicht. Na even gelegen te hebben zijn we naar ons zwembad verkast. Na daar nog een beetje gechilled te hebben zijn we naar onze kamer te gaan om ons klaar te maken voor de avond. (de tv hier heeft allerlei goede filmkanalen en cartoon network  )
In het stadje zaten allerlei leuke restaurantjes. We zijn lekker decadent bij een Mediteraans restaurant gaan eten. De prijzen waren er voor thaise begrippen erg hoog, maar nog altijd de helft minder dan wat je in Nederland betaald. Mel en ik hadden beiden een biefstuk besteld en die was echt super lekker!! Een van de beste die ik ooit op heb. Zo lekker hadden we in tijden niet gegeten en dus waren de hoge prijzen direct bijzaak. Tijdens het eten barstte er nog even een flinke hoosbui los die zorgde dat de straten zo’n 20 minuten ontdaan waren van voetgangers. De hele straat stond blank.
Na ons heerlijke etentje wilde we nog ergens op een mooi plekje sterren gaan kijken. Het was best spannend en ook nog lastig om in het donker door de jungle onze weg te vinden. Gelukkig had Mel het zaklampje van onze hotelkamer meegenomen en zo kwamen we na enig zoeken toch op onze plaats van bestemming. Hier nog even lekker op een rots gelegen en toen maar terug gegaan naar ons hotel want het begon ondertussen ook al bedtijd te worden.
M&M