Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Melanie - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Melanie - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Melanie

11 Augustus 2012 | Thailand, Chiang Mai

Dag 7 aankomst Chiang Mai

Vandaag konden we een beetje uitslapen, want we hoefden pas om 9.00 klaar te staan voor de bus. Eerst hebben we lekker ontbeten, brood, ei thee en sap. Daarna nog wat foto’s gemaakt van het guesthouse, het is een heel schattig plekje. De mensen zijn erg aardig en het eten en de kamer zijn erg goed.

Om half 10 zaten we in de bus, baggage in het ruim, tassen onder de stoel en snoeperij in de aanslag. We waren helemaal klaar voor de 6 uur durende rit naar Chiang Mai. De bus vertrok op tijd, ja echt! En deze chauffeur had aardig de vaart erin. We waren dan ook al om 14.15 in Chiang Mai.

Daar werden we opgehaald door een meisje van het VVV, eerst bracht zijn ons daarheen zodat we uitleg over ons programma kregen en daarna door naar het hotel. We hebben erg zin in alle leuke dingen die we hier gaan doen want het klinkt allemaal erg gaaf. Ook dit hotel is erg leuk. Mensen zijn vriendelijk, mooie kamer en heel belangrijk een goede / warme douche.

Nadat we onze spullen een beetje hadden geordend zijn we de stad in gegaan. We hadden geluk want er was ivm de verjaardag van de koningin (een soort Moederdag) een speciale zondagsmarkt. Er waren heel veel kraampjes met souvenirs maar ook erg veel eet kraampjes. Wij hebben lekker spiesjes van de bbq gegeten, met kip en varken en ook piepers op een stokje. Ook hebben we verse smoothies gedronken. Deze mevrouw had allerlei fruit liggen, je zei wat je wat je wilde en dan ging ze het blenden. Erg lekker!

We hebben ook even 5 kg kleding van mij in een pakket op de post gedaan, anders is er geen ruimte voor souvenirs meer in mijn tas. Hij was zo zwaar dat hij helemaal kapot is van het slepen :S.

Toen we verder over de markt liepen hebben we ook nog loempia’s en gebakken banaan gegeten. Het was begonnen met regenen maar het leek niet zo hard te gaan. Opeens werd er van alles omgeroepen en ging iedereen aan de kant van de weg staan en werden er allemaal kleine kaarsjes aangestoken. Niet alleen bij kraampjes maar mensen hadden deze ook vast. Toen schalde het volkslied uit de boxen. (dat denken wij iig). Het was erg mooi en indrukwekkend om te zien en te horen. In de striemende regen stonden allerlei mensen met kaarsjes in hun hand het volkslied voor de koningin te zingen en toen het klaar was werd er heel mooi siervuurwerk afgestoken.

Het was inmiddels zo hard gaan regenen dat we bijna doorweekt waren en toen is Maarten bij de 7/11 een paraplu gaan komen. Dat was erg fijn want het bleef een groot gedeelte van de avond regenen.

Om 7 uur zijn we richting de avondmarkt gegaan. Dit was een eindje lopen maar dat gaf niet wat er was genoeg te zien. Allerlei barretjes, winkels, kraampjes en massagesalons. We hebben een tijdje over deze markt gestruind en zijn daarna naar de Boxing arena gegaan om naar een Muay Thai gala te gaan kijken. We hadden V.I.P. plaatsen (haha). Het was echt cool om mee te maken, eerst gingen er meiden tegen elkaar en later de mannen. Dat ging er soms echt hard aan toe. Ook hebben we ons rot gelachen om de trainers en omstanders. Normaal gesproken zijn de Thai een heel relaxed volkje maar zodra de bel ging kwamen ze helemaal los. Iedereen blerde door elkaar en gaf aanwijzingen enz. het was zo grappig om te zien.

Nu zijn we in het hotel en is het ongeveer 01.00 dus gaan ik er gauw een eind aan breien want morgen vertrekken we voor de 3 daagse trek door de bergen. Dus het zal even stil zijn op de mail.

Tot snel! M&M