Dag 2 aankomst in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Melanie - WaarBenJij.nu Dag 2 aankomst in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Melanie - WaarBenJij.nu

Dag 2 aankomst in Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Melanie

06 Augustus 2012 | Thailand, Bangkok

Dag 2 Bangkok
Vanochtend hadden we door de jetlag wat opstart problemen, maar toen we dan eindelijk in de actieve modus waren kwam het goed 
Natuurlijk eerst even ontbeten en toen een plan gemaakt. Aangezien we vrij ver van het centrum zitten moesten we goed kijken hoe we er gingen komen. Een taxi was niet te betalen aldus de receptioniste, plus dat er altijd file staat dus moesten we met de trein.
Eerst met de taxi naar het trainstation, daar in gebrekkig engels duidelijk gemaakt dat we een kaartje wilde. Toen met de trein naar het centrum. Moesten we halverwege overstappen en met de metro verder.
Eenmaal aangekomen bij de juiste halte zijn we bij het tourist info gaan vragen hoe we nou eigenlijk in het oude centrum komen, want daar rijden dus geen treinen of metro’s. Dus moesten we met de bus. Gelukkig kwam deze er net aan en zaten we als een paar sardientjes geplet in de bus. Dat was erg leuk omdat we door allerlei verschillende wijken heen reden, je kon op je gemak uit het raam kijken en genieten van de grappige taferelen. Zoals brommers en tuctus die zich door het verkeer wurmen, complete families op brommers en verhitte agenten die met een mini- megafoon het verkeer denken te leiden.
We dachten bij de Grand Palace en de tempel van de Emerald buddah uit de stappen, maar dat was niet zo. Ook bleek deze tempel vandaag gesloten te zijn ivm een buddistsiche feestdag. Pech voor ons dus. Maar een voorbijganger wist ons wel te vertellen dat speciaal deze week (ivm het feest) de tuctucs maar 20 baht per uur kosten. Dat is dus ongeveer 50 cent. (!!) deze man had een heel verhaal over het feest en ons koningshuis en vuurwerk en weet ik het en hij hield in zijn enthousiasme gelijk een tuctuc voor ons aan, dan konden we naar de sitting buddah en een kledingfabriek. (dit had hij voor het gemak op onze kaart maar even omcirkeld).
Wij zijn (enigszins wantrouwend) dus de Tuctuc ingestapt en rond gaan rijden. Ook bij de sitting buddah tempel was een uiterst vriendelijke man, hij legde ons uit hoe het ritueel van het bidden werkt. Ook had hij allerlei vragen over europa en nog tips voor onze reis hier. Toen zijn we naar Benjamabophit geweest, nog een tempel met allerlei fonteintjes. Dit is de tempel van de 4 prinsen, hier heeft koning Rama V gewoond. Daar waren we net op tijd binnen om een plensbui te ontwijken. Daarna zijn we naar een reisbureau gereden om de rest van de trip te regelen. Dit nam aardig wat tijd in beslag maar het is uiteindelijk gelukt. Buiten aangekomen lag onze bestuurder in de tuctuc heel vredig te slapen.  haha. Ook nu kwam het water weer met bakken uit de hemel. Na 5 minuten rijden besloot de chauffeur toch maar de zijflap eraan te maken, dus hij stond op de weg met een grote gekleurde paraplu aan zijn tuctuc te prutsen. Dit was erg grappig en ook wat te laat omdat we toch al nat waren. Hierna zijn we naar de Wat Po tempel geweest.
Dit is het grootste complex van Bangkok ong 8ha groot. Ook is hier de liggende buddah, het enige buddah beeld ter wereld dat ligt. Dit beeld is 46 meter lang en erg mooi. Zelfs de onderkant van de voeten waren afgewerkt met parelmoer. Verder zijn er 91 kleinere tempeltjes, met puntdaken. Alles is tot in detail afgewerkt met glimsteentjes. Erg mooi. (we kregen bij het entreebewijs nog een gratis water)
Hierna zijn we richting de pier gelopen. Op weg daarheen liepen we door een buurt waar de ene na de andere kraam gedroogde vis verkocht, dit rook niet zo fris maar zag er wel gaaf uit. We hebben bij een klein kraampje gegeten, rijst met kip en zoete aardappels, 2 cola en we kregen wat stukjesgefrituurde banaan gratis. Het eten wat erg lekker en het koste maar 100 baht, dat is ongeveer 2,50 we blijven ons erover verbazen.
Met volle buikjes zijn we de boot opgestapt, eerst de verkeerde kant op maar daarna ging het wel goed. Ook hier waren we opgepropt. Het best bijzonder hoeveel mensen er op zo weinig m2 passen. De boot ging als een malle en we waren ook zo weer redelijk in de buurt van het metrostation. We hebben een aantal keer de weg moeten vragen omdat we in een soort ‘achterbuurt’ uitkwamen. Er waren erg veel steegjes en heel veel bedrijfjes waar ze losse motoronderdelen hadden liggen. Niet alleen van brommers maar ook voor boten en auto’s. het leek wel een sloperij.
Uiteindelijk zijn we weer bij de metro uitgekomen en op dezelfde manier naar huis gegaan. Het duurde even voordat we een taxi hadden die ook wist waar we heen moesten. We hebben bij de ‘shopping mall’ in een klein restaurantje gegeten. Ik had gele curry met kip en rijst en maarten bestelde iets waar de serveersters om moesten lachen. Ze zeiden dat het erg pittig was. (de curry was bijna nog heter maar dat is schijnbaar normaal haha) Uiteindelijk was het wel lekker, gelukkig.

Morgen vertrekken we naar de drijvende markt in damnoen saduak, daarna naar kachanaburi. Daar verblijven we in een rivierhut, drijvend op het water. Ook gaan we boottocht doen op de River kwai.
Daarna gaan we naar Ayutthaya, daar zijn veel tempel ruines.
Daarna Suuhothai, Chiang mai en Chiang rai. Bergdorpen met bergstammen (nee pa geen boomstammen)
In Chiang mai gaan we een 3 daagse trekking doen, we slapen bij een bergstam in een hut zonder stroom e.d. ook gaan we op een bamboevlot en een olifantsafari doen. en we gaan nog naar het natuurlijk de flight of the gibbon doen.
Een gedeelte is met een grote bus, de trekking met een kleinere groep. Ook zullen we met de nachttrein reizen en de bus.
We zijn erg benieuwd hoe het allemaal gaat zijn maar we houden jullie zo goed als het gaat op de hoogte!

• 31 Augustus 2012 - 18:36

Vincent: