aankomst + dag 1 - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Melanie - WaarBenJij.nu aankomst + dag 1 - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Melanie - WaarBenJij.nu

aankomst + dag 1

Blijf op de hoogte en volg Melanie

15 Juli 2014 | Zuid-Afrika, South Africa

Aankomstdag + dag 1

Alle vluchten waren soepel verlopen. En we waren zelfs iets te vroeg aangekomen op de luchthaven in Durban.
Tot onze opluchting waren ook onze koffers goed aangekomen en na deze op het karretje te hebben geladen zijn we opzoek gegaan naar het kantoor van Hertz om onze auto op te halen.

Het resultaat een knalrode (vrij) nieuwe polo. Vol goede moed gingen we op weg. Om er na 10 minuten al achter te komen dat we op de verkeerde tolweg zaten. Maar even snel om gedraaid en terug gereden. Moesten we gewoon weer tol betalen!

De rest van de rit verliep prima. We zijn bij de eerste de beste grote Spar supermarkt aankomen gaan doen; koelbox, ijs en wat te snacken en te drinken.

De rit was veel relaxter dan in Cuba, alles staat goed aangegeven, goede wegen en geen voetgangers en dat soort onzin. We waren dan ook vrij vroeg in de middag al aangekomen in St’Lucia.
Ook ons logeeradres was snel gevonden. We hebben een heel huis voor ons 2. Met 2 slaapkamers, 2 badkamers, een mini keuken, woonkamer met satelliet televisie en een braai in de achter tuin.
We zijn hebben onze spullen uitgeladen en zijn toen de ‘echte’ boodschappen gaan doen. Ook zijn we via de boardwalk naar het strand gegaan.

We hebben Nijlpaarden gezien, met 2 kleintjes ook hebben we banded mongoose een vuilnisemmer zien leegschranzen en hebben we vervet monkeys gezien.
Aan het eind van de middag zijn we even terug naar huis gegaan en heb ik een film ‘gekeken’ (gewoon doorheen liggen pitten) en heeft Maarten gewoon in bed geslapen. Daarna hebben we ons omgekleed en zijn we lekker gaan eten bij Braza. We hadden grote honger en hadden veel besteld en het was super lekker!

Om 21.00 waren we thuis en hebben we het eerste stuk van de finale gekeken. Maar na 60 minuten konden we onze ogen echt niet meer open houden en zijn we naar bed gegaan. Dat bed is echt super fijn, lekker donzen dekbed en fijn matras, we hebben beide dan ook heerlijk geslapen.

Dag 1
Ik had de wekker om 09.00 gezet en dat was maar goed ook, anders hadden we waarschijnlijk en gat in de dag geslapen. Na een ontbijtje; brood met pasta en brood met gebakken ei. Zijn we naar de tourist info gegaan om wat dingen te boeken voor de komende dagen. Thuis hadden we alvast wat folders bekeken en zodoende wisten we ook al wat we wilden gaan doen.

We gaan morgen een hele dag een tour in Hluhluwe/ Umfelozi doen. we hopen natuurlijk op de big 5 (en nog meer op wilde honden/ cheetah’s). En morgen avond gaan we nightdrive doen. Druk programma dus.

Woensdag gaan we walvissen spotten in de ochtend en in de middag op de boot in de estuary. En dan kunnen we overdag misschien één van de trails gaan wandelen om vogels te kijken.
Op donderdag hebben we niets geboekt maar gaan we waarschijnlijk de andere kant van het N.P. bekijken en dan nog of naar het Zulu dorp of naar een opvangcentrum voor wilde katten. Maar dat zien we donderdag wel.
Nadat we alles geboekt hebben zijn we nog wat laatste snacks gaan kopen en bier voor bij de braai en zijn we richting Isimangaliso (N.P.) gereden.

Om 11.30 mochten we er gelukkig nog in, ze laten per dag maximaal 120 auto’s het park in. We hadden al een kaart dus we konden op weg. Camera en verrekijker in de aanslag en gaan met die banaan!
We hebben verschillende loops gereden, dat zijn zandwegen die van de asfaltweg af een route door het veld, duinen of bush gaan. Ook zijn we bij verschillende uitkijkpunten geweest en bij 2 waterholes. De natuur is vrij divers. Van savanne tot een soort tropische bush. We hebben ook al wat dieren gezien. Van de big 5 hebben we het nijlpaard en de buffel gezien. Verder hebben we zebra’s; kudu’s, gnoes, vervet monkeys, samago monkey, wrattenzwijnen, red duikers en bush bucks gezien.

We hebben tot kwart voor 6 in het park rondgereden en veel gezien. De natuur was erg mooi en ook hebben we wat mooie vogels gezien en het weer was lekker.
We waren om ongeveer 6 uur thuis, dus mooi net toen het echt donker werd.

Maarten is gelijk aan de slag gegaan om de braai aan te steken. We hebben lekker vlees, aardappelpuree en broodjes voor op de braai en als we klaar zijn met eten gaan we lekker fikken!
We gaan vroeg naar bed want we worden morgen om 5 uur in de ochtend opgehaald!