dag 6 Mkhaya & Mlilwane - Reisverslag uit Big Bend, Swaziland van Melanie - WaarBenJij.nu dag 6 Mkhaya & Mlilwane - Reisverslag uit Big Bend, Swaziland van Melanie - WaarBenJij.nu

dag 6 Mkhaya & Mlilwane

Blijf op de hoogte en volg Melanie

19 Juli 2014 | Swaziland, Big Bend

Dag 6 Mkhaya en Mlilwane

Vanochtend werden we om kwart voor 6 gewekt met koffie en thee. Dit werd heel stilletjes op de muur gezet. Toen we nog wakker aan het worden waren leek het alsof we iets van een beest hoorde.

Dus wij onze oren gespitst, ja hoor heel stilletjes hoorde we iets aan de andere kant van de muur… het was nog steeds bijna donker dus we moesten even moet verzamelen. Ik keek de kamer rond en ineens zag ik iets zitten op de dag vlak naast het bed. Ik pakte de zaklamp en Maarten deed de klamboe open en ja hoor! En zat een bush baby in onze kamer. Wij snel uit bed gesprongen en met zaklamp en camera in de hand zachtjes om het muurtje gelopen… zitten er gewoon 3! Bush babys in onze badkamer. Toen wij op ze schenen smeerde ze hem gauw de bomen in maar voor ons was het een leuk begin van de dag.

Nadat we opgewarmd waren met thee en rusks zijn we richting het kampvuur gegaan want we gaan een game-drive doen. Nadat we een tijdje hebben gewacht komt de boodschap dat we nog even geduld moeten hebben want er mankeert iets aan de auto. Niet zo gek want die dingen zijn echt gaar! Na een uur lijkt het dan eindelijk opgelost te zijn en gaan we. Inmiddels was het al wel licht, dus het spannende was er een heel klein beetje af.

Het landschap was gehuld in dichte mist wat het wel iets spooky’s gaf en het maakte het ook moeilijk dieren te zien. Deze blijven lekker in de struiken als het nog zo koud is. We hebben zebra’s, een groep giraffe, tsetsebes en weer veel witte neushoorns gezien. Jammer genoeg geen zwarte neushoorn of olifant maar je kunt niet alles hebben.
Het ontbijt was ook erg goed; patat, eieren, worst, spek, tomaat, bruine bonen, brood of jogurt er was keuze genoeg!

Na het ontbijt was het voor ons alweer tijd om te gaan, na een kort ritje waren we bij de auto en zijn we vertrokken naar onze volgende stop: Mlilwane.

Het eerste gedeelte van de rit ging prima, we hebben nog even boodschappen gedaan bij een mega Spar welke veeeeeel moderner was dan welke super in NL. Daarna werd het een beetje lastig om de weg te vinden omdat er geen borden stonden en we wel in de grote stad waren. Uiteindelijk is het toch goed gekomen en hebben we het park gevonden.
We hebben eerst bij het kampvuur gelunched (zelf meegebracht) en zijn daarna naar ons huis gegaan, omdat het erg lekker weer was zijn we in de zon gaan zitten en hebben we gewoon gechilled daarna hebben we nog een dutje gedaan en nu zitten we gezellig bij ons zelf gestookte vuurtje. We hebben eerst lekker gebraaid, biefstuk en noodle soup en gaan straks nog lekker taart eten.

Morgen vertrekken we voor 3 dagen de bergen in op het Klipspringen trail, dus dan horen jullie even niets van ons.