dag 8 Bryce by car - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Melanie - WaarBenJij.nu dag 8 Bryce by car - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Melanie - WaarBenJij.nu

dag 8 Bryce by car

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Melanie

25 Juli 2016 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Dag 8 Bryce by car

Vanmorgen hebben een soort van uitgeslapen na een prima nacht in onze cabin. We hadden geen spullen meer voor het ontbijt dus we moesten onderweg naar Bryce even ergens iets kopen. Omdat we de komende dagen hier zijn kon er een hoop spul uit onze auto. Onderweg richting Bryce canyon kwamen langs Fosters. Zij hebben een restaurant, motel, supermarkt, bakkerij en je kunt er versbereidde sandwiches halen. Echt een lokale tent en daardoor juist leuk. We kochten allebei een broodje, bakkie koffie/thee en een paar chocolate chip cookies. Op de veranda hebben we heerlijk zitten chillen en ons ontbijt opgegeten. Daarna zijn we doorgereden naar Bryce, zo'n 10 minuten verderop, en zijn we het park in gegaan. Bryce Canyon is beroemd om zijn unieke geologische rotsformaties. Door de samenwerkende krachten van vriezen en dooien worden de kalk- en zandsteenformaties langzaam geërodeerd en vormen zo de zogenaamde hoodoos. De afgesleten toppen zorgen voor prachtige formaties die in het zonlicht erg mysterieus lijken. De zon zorgt voor schakeringen van de kleuren van de rotsen. De kleuren variëren van roze naar oranje. Het is een onderdeel van de Grand Staircase.

Daar was het al direct vrij druk en de eerste parkeerplaats was direct vol. We besloten om eerst naar het verste punt te rijden, 18 mijl verderop en vanaf daar op de terug weg alle stops te pakken om zo de drukte een beetje te omzeilen. Ons plan werkte. Bij het verste punt "panorama view" hebben we een kleine wandeling gemaakt van zo'n 2 kilometer. Opzich niet veel, maar gezien de hitte, de ijle lucht (hoogte) en het hoogte verschil in het pad was het nog best een pittige wandeling, maar zeker de moeite waard. Onderweg zagen we diverse vogels en chipmunks. Na deze stop zijn we terug gereden naar het volgende punt en zo verder. Bij alle punten had je goed zicht op de prachtige rotsformaties en kon je ver over het uitgestrekte landschap kijken. Zeer fotogeniek allemaal. Bij een van de stops verder terug richting de ingang staan we even te kijken en gooit een of andere kerel z'n bananenschil over de rand van de klif, dit terwijl hij 10 meter eerder een vuilnisbak passeerde met de schil al in de hand. Het waren Nederlanders dus Mel sprak de man aan op z'n gedrag. Hij reageerde enigzinds laconiek, maar zal z'n fout wel in en besefte volgens mij ook wel dat het behoorlijk aso was. Z'n vrouw en dochter echter ging een hele discussie aan, dat het toch een natuurproduct was enzo... erg kansloos en ook respectloos. Uiteraard leidde dat tot de nodige frustratie bij Mel maar ze wist zich in te houden en niet te zeggen wat ze wilde. Nadat we het wel hadden gezien daar gingen we terug naar de auto en we wilde wachten met wegrijden totdat we zagen in welke auto ze stapten zodat we het kenteken konden rapporteren aan de ranger. Echter hadden ze ons plan waarschijnlijk door want ze gingen overduidelijk lopen tijdrekken. Net voordat ik wilde wegrijden komt die moeder nog richting onze auto lopen en begint een heel verhaal over ons vlaggetje op de auto en dat dat levensgevaarlijk was voor motorrijders, want dat kon in hun gezicht komen bla bla bla en ja dan hadden wij een slachtoffer op ons geweten en dat was toch veel erger dan een bananenschil in het park weggooien. Ik heb bedankt voor haar advies en we zijn weggereden. Bij een stop verderop kwamen we een ranger tegen en heeft Mel ondanks dat we geen kenteken hadden nog even het verhaal verteld en een signalement doorgegeven. De vrouwlijke ranger, een pittige ogende tante bedankt en zou kijken of ze ze nog zag.

Nadat we bij bijna alle stops zijn gaan kijken waren weer bij de uitgang. Net buiten het park zit Ruby's. Dit is vergelijkbaar met Fosters. Je kunt er paardrijden, ze doen rodeoshows, quadverhuur, er is een hotel, camping, shop, supermarkt en diverse souvernierwinkels met stenen en fossielen. Deze tent heeft duidelijk het marketingboekje goed gelezen. De commercie spat er werkelijk vanaf en het is gigantisch toeristisch. We kochten er een ijsje en in de winkel hebben nog wat rond gekeken en heb ik een magnesiumstick gekocht om ouderwets vuur te maken. Na Ruby's reden we terug en zijn we nog gestopt bij Foster om nog wat spullen voor het avondeten te kopen en nog wat overheerlijke cookies.

Thuis aangekomen ben ik even op bed gaan liggen en Mel is een boek gaan lezen. Na een uurtje of zo ben ik met het vuur begonnen. Ik heb zoiets nog nooit gedaan dus het was eerst al even uitvinden hoe ik een goede vonk van de stick afkreeg. Nadat dit lukte probeerde in de tonsel van droog gras aan de fik te krijgen. Dit lukte tot een paar keer toe, maar het ging direct weer uit. Toen Mel aankwam met een tissue kreeg ik het uiteindelijk aan de praat hebben we een kampvuur gestookt. Mel ging ondertussen het vlees marineren en ik sla maken. Ook hadden we een pan in het vuur gezet voor heet water. Toen het water kookte hadden we genoeg kooltjes om ook het rooster erop te gooien voor het vlees. We hadden bij Fosters Steakhouse kipfilet gekocht. Na enige tijd zaten we heerlijk te genieten van onze op het vuur bereidde maaltijd. Na het eten hebben we de afwas gedaan en hebben we voor Mel een pan melk in het vuur gezet voor chocomel. We hebben nog een uurtje of wat heerlijk zitten chillen en te genieten van de ondergaande zon. In de winkel had Mel een of ander goedje gekocht dat je in het vuur moest gooien zodat je allerlei gekleurde vlammen kreeg. Nadat de melk kookte gooide we het zakje in het vuur en inderdaad kregen de vlammen hele mooie kleuren. We hebben nog een uurtje gezeten en toen is Mel naar bed gegaan. Ik heb gewacht totdat alle vlammen wegwaren en het vuur alleen nog gloeide ivm veiligheid. Daarna nog even gaan douchen en toen ook naar bed.