Dag 10: Paros here we come - Reisverslag uit Parikia, Griekenland van Melanie - WaarBenJij.nu Dag 10: Paros here we come - Reisverslag uit Parikia, Griekenland van Melanie - WaarBenJij.nu

Dag 10: Paros here we come

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Melanie

17 Juli 2015 | Griekenland, Parikia

Vanmorgen ging de wekker mooi op tijd en ben ik direct naar de bakker gegaan voor wat broodjes voor het ontbijt. Mooi op tijd zaten we klaar bij de receptie te wachten op onze pickup. Via wat andere stops kwamen we in de haven en moesten we nog zo’n 45 min wachten onder een soort afdak waar het door de straffe wind en schaduw flink koud was.

De boottocht verliep vlot en voor we het wisten zaten we alweer in een busje die ons naar het appartement op Paros bracht; Marioly Village Inn. We werden vriendelijk opgevangen door de eigenaresse Katharina. Ik had op Tripadvisor al goede verhalen over haar gelezen. Ze heeft ons onder het genot van een sapje van alles verteld over het eiland.

Nadat we ons in de kamer hadden geïnstalleerd zijn we naar het strand gegaan. Op zo’n 5 minuten lopen zit Tango Mar beachclub een leuke strandtent waar je een gratis parasol krijgt en 2 ligbedden bij consumptie van minimaal 3 euro. Hier hebben we de hele middag gelegen en we hebben nog wat zwommen in de baai van Parikia. Het is hier een mooi zandstrand met weinig zooi.

Aan het einde van de middag zijn we terug gegaan en hebben we ons omgekleed om vervolgens richting het centrum van Parikia te vertrekken. Hier hebben we eerst een quad gehuurd. Helaas was de prijs 30eu ipv de 20 op naxos voor exact dezelfde quad. Er waren nog wel andere verhuurders, maar die hadden echt oude rotzooi staan dus dan betaal is liever 10eu meer en deze quad had trouwens pas 700km er op staan dus was echt nagenoeg nieuw.

Vervolgens in de supermarkt nog wat boodschappen gedaan om zelf te gaan koken. Maaltijdsalade met biefstuk reepjes. Het koken in zo’n klein keukentje is altijd wat behelpen en ik stond flink te vloeken op de elektrische kookplaat die niet genoeg power had om mijn beefreepjes goed te laten slagen. Uiteindelijk kwam het toch nog redelijk goed en het smaakte prima.

Tijdens het eten was er in een nabij gelegen cafe live muziek. Een ik schat wat oudere kerel zong een soort fado’s, althans zo klonk het, begeleid op piano en griekse pingel gitaar. Het volume was precies goed voor ons en vormende een romantisch achtergrondmuziekje.

Na het eten hebben nog tot laat (voor onze begrippen) zitten rummikuppen buiten op het balkon van onze studio.