dag 6 Sedona naar Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Melanie - WaarBenJij.nu dag 6 Sedona naar Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Melanie - WaarBenJij.nu

dag 6 Sedona naar Moab

Door: Melanie

Blijf op de hoogte en volg Melanie

23 Juli 2016 | Verenigde Staten, Moab

dag 6 Sedona naar Moab

vandaag hebben een hele lange reisdag op de planning staan, maar voordat we daaraan gaan beginnen gaan we eerst met een helikopter door de mesa's rondom Sedona vliegen.
Omdat we wat laat waren met boeken konden we pas om 10.00 vliegen, dat gaf ons vooraf nog de tijd om de auto in te pakken, te ontbijten en wat boodschappen te doen. We hebben bij Starbucks ontbijt gehaald en bij het uitkijkpunt bij het vliegveld gegeten. Daarna was het zover, we gingen naar het vliegveld. We kregen een korte instructie en die gast vertelde ons ook dat de piloot die wij kregen 10 jaar als Blackhawk piloot in Irak heeft gevlogen maar nu met ' pensioen' is.

Eenmaal in de helikopter moesten we zo'n headset op en daar hoor je dus ook alles wat de piloot zegt tegen de luchtverkeersleiders enz dat was wel gaaf. Het vliegen met een heli is echt heel apart, je bent binnen 5 seconden in de lucht en het beweegt heel vloeiend. De uitzichten waren echt supergaaf en de piloot wist er ook veel over te vertellen. OOk hebben we een aantal ruines gezien hoog op de kliffen, heel bijzonder dat mensen daar jaren geleden hebben gewoond. Doordat we nogal enthousiast slingerend door de Mesa's vlogen waren Maarten en ik op het einde echt kotsmisselijk en waren we blij dat we weer op de grond stonden. Maar ondanks dat was het een hele gave ervaring.
Hierna zijn we in de auto gestapt, onderweg nog even bij een soort welkoop en de walmart gestopt en weer verder gereden. Ik wilde graag naar Monument valley maar we wisten niet zeker tot hoelaat dat open zou zijn. Opzich gaat de zon pas tegen 8 uur onder maar in Sedona waren alle parken enz al om 17.00 dicht en omdat we zo ver moesten rijden was het al 16.00 toen we daar aankwamen. Gelukkig bleek dat ze tot 20.00 open waren. Ze hebben het zo gemaakt dat je 1 lus van 28 km rond rijd. het eerste stukje in 2 richtingen maar de rest in eenrichtingsverkeer, vet handig. Bij de verschillende uitkijkpunten waren ook kraampjes met sieraden, allemaal erg mooi.

Onderweg kwamen we nog 2 zwerfhonden tegen, die hebben we wat crackers gegeven. Monument valley is een van de meest gefotografeerde en gefilmde plekken in de Usa. Zo is er bijvoorbeeld ook een clip van Metallica opgenomen. Het zijn allerlei vreemde rotsfomaties die uit de grond omhoog steken, waar de rest een uitgestrekte vlakte is die eindeloos door lijkt te gaan. Echt super mooi!

Hierna zijn we doorgereden naar Moab, onderweg hebben we nog een aantal herten gezien langs de weg. Gelukkig rende zij het veld in en niet de weg op. We kwamen om 21.00 in Moab aan, hebben de tent in het donker opgezet en gegeten en zijn daarna naar bed gegaan,
We hebben opzich prima geslapen, alleen komt de zon al vrij vroeg op en brand je, je tent uit dat is wel een beetje minder.
Straks gaan we naar Bryce canyon waar we 3 dagen gaan kamperen.