dag 9 Trailing through the Kingdom 3 - Reisverslag uit Big Bend, Swaziland van Melanie - WaarBenJij.nu dag 9 Trailing through the Kingdom 3 - Reisverslag uit Big Bend, Swaziland van Melanie - WaarBenJij.nu

dag 9 Trailing through the Kingdom 3

Blijf op de hoogte en volg Melanie

22 Juli 2014 | Swaziland, Big Bend

Dag 3 klipspringer trail

In het vorige verhaaltje vertelde Maarten dat we gister vaag schapenvlees hadden gegeten, mijn maag was het daar schijnbaar niet mee eens. Gedurende de nacht moest ik tot 4 keer toe uit de tent rennen om over te geven. Gelukkig heb ik daarbij niemand wakker gemaakt. Ik had niet zo lekker geslapen en ook het ontbijt maar overgeslagen.

Toen ik om half 9 eindelijk de tent uitkwam was mijn pony ook al opgezadeld en zijn we eigenlijk direct vertrokken. Het was lekker weer, al een stuk warmer dan de voorgaande dagen dus dat was wel lekker. De rit was erg mooi, eerst reden we nog tussen de bergen en daarna gingen we steeds meer afdalen, we gingen deze keer om de execution rock heen. Ook hier hadden we weer erg mooie uitzichten. Het afdalen via de rubber mat ging nu ook wat soepeler.

Omdat Maarten de smaak te pakken had hebben we vrij veel korte stukjes gegaloppeerd en mijn kleine pony was echt super snel! We hebben een stuk hard over een pad gesjeesd en nog een stel wandelaars de schrik van hun leven bezorgt. Tijdens deze rit hebben we zebra’s, gnoes, impalas, nyala’s en aapjes gezien. Dat was erg leuk.

Ook kwamen we een groep Nederlanders van Foxreizen tegen, zij maakte ook een ritje…. Er had er zelfs 1 een gro-pro camera op zijn helm (en dat tijdens een stap-rit). Wij deden net alsof we geen NL verstonden en zijn lekker doorgereden. Op verzoek van Maarten hebben we nog 1 galopje gedaan en natuurlijk ging Maarten zijn paard er vandoor. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen, maar het zag er vrij komisch uit… Maarten hobbelend en schreeuwend door het veld op dat droog-kloten paard van hem.

Eenmaal op stal aangekomen hebben we de paarden afgezadeld, wortels gegeven en naar de wei gestuurd, zij genieten de rest van de week van hun rust. Wij hebben nog een boterhammetje gegeten en zijn daarna in de auto gestapt richting de grens.

De rit naar de grens was mooi, prachtige vergezichten, omdat we door de bergen reden. Ook bij de grens was alles snel geregeld. Al snel hadden we pech… ze waren in SA met de weg bezig en we kwamen bij een stop and go. Wij denken nog, nou hoe erg kan het zijn.. we hebben dus letterlijk 60 minuten stil gestaan voordat we mochten gaan rijden.

Dit hadden we natuurlijk niet in gecalculeerd en we moesten nog best een eind rijden, allemaal binnen door waar het niet allemaal even goed aangegeven staat. Uiteindelijk hebben we in het donker Hazyview bereikt, hebben we eerst wat te eten gehaald en zijn we daarna met behulp van google maps ook nog bij de lodge aangekomen.
Het is een prachtige huis, met een bubbelbad en braai en alles erop en eraan. We hebben de auto uitgepakt, gegeten en zijn in bad gegaan en daarna zijn we lekker gaan slapen.